4 years ago

الكورة مش مع عفيفي #3 - تحليل مباراة أورلاندو بايرتس والزمالك 11-7-2015

صفحة البرنامج
https://www.facebook.com/ElkoraMshM33fify
كتابة وتعليق: أحمد عفيفي
https://twitter.com/Ahmed1Afify
https://www.facebook.com/ahmed.afify.549
مونتاج وإخراج: محمد مجدي
http://www.youtube.com/user/forzamalek1911
https://twitter.com/kanzaman_4my
https://www.facebook.com/mohammedmagdi.k.z

متغلبا على محاولات ممدوح عباس البغيضه لعرقلة مسيرته الزمالك يستغل تفويت اورلاندو بايرتس ليحقق ثاني فوز له تاريخياً على الأراضي الجنوب افريقية بعد سوبر ايمن منصور .. لو في حريم في افريقيا لسه كاشفه راسها كله يغطي عشان احممم الزمالك معدي

شوط الأول اتلعب اغلبة في شمال خط دفاعنا جنب الزحليقة (هات كذا لاعيب اتزحلق) .. الزمالك مرصوص دفاعياً بشكل ممتاز كل واحد عارف المربع بتاعة بلا اي شبهة فوضى او تسيب خططي .. المشكلة ان التمركز او رصة اللاعيبه بتساعدك تقفل المساحات لكن عمرها ما هتنوب عنك في الضغط القوي و الأستخلاص .. لاعيبة الزمالك واقفين كويس لكن بيضغطوا وحش و كلهم في الألتحامات بيخافوا على رجلهم رغم ان اللي بيخاف على رجله هو اللي غالبا بيصاب .. الدفاع شقين واقف كويس و بتشترك كويس الزمالك في المباراة كلها واقف كويس و بيشترك وحش .. بالمناسبة .. الأنتشار و التمركز شغلانة مدرب صرف و كلاكيت مليار مره مفيش حاجه اسمها لاعيبة تلعب بأي مدرب

معروف شاط كورتين واحده خلقت الخطوره الوحيده في الشوط الأول رغم انها من بعيد اوي و التانيه هنأ بيها الشعب الجنوب افريقي بصوما مقبولا و افطارا شهيا .. التسديد عموما غايب عن شكل الزمالك الهجومي و بما ان معروف رجله انتصبت ع الجول بعد عصام الحضري لازم يبتدي يورينا كل ماتش مش اقل من 5 شوطات .. و على رأي المثل انا شوط كوره كده هي ايجي لوحده

باسم لو كان متحمس اوفر كان حط وش رجله في الكوره اول ما جتله صاروخ فوق العارضه و انتهت الهجمه .. الثبات الأنفعالي لباسم هو اللي خلاه يقدر الكوره و وضعه صح و يديها لمعروف
التفصيله التانيه بترجعنا لماتش المقاصه .. الخصم بينقل الكوره و مش قاددر يخترق و الماتش فاضل فيه دقيقتين .. فجأه بيتدخل طلبه باحد اكثر الفاولات سذاجه في كرة القدم عشان يحط الخصم في وضعية هجومية مكنش يحلم بيها
.. التفصيله التالته خالد قمر

بائس جدا الشخص اللي دمه تقيل فيحاول يفرض حالة اللا هزار عشان محدش يتفوق عليه و يبقى شكله وحش و لما الكل ينفضله و يهزر و يجبر هو على دخول الجيم فيبقى ده مستواه (مانشيت مجلة الأهلي) .. جيم الهزار جيم قاسي يا تبقى من اللي بيقلشوا يا تبقى اللي بيتقلش عليهم و انتوا الحقيقه لقية يعني الواحد لو لف الدنيا كلها مكنش هيلاقي زيكم .. زكاة الفطر و انبي هو منافسنا الوحيد و 95 ناقص 23 يساوي روح الشهداء و هشام حنفي .. مشكلتكم الوحيده في جيم الهزار ان الواحد مش عارف يعلي عليكم انتوا عاليين اوي .. قالك مش فارق معانا و عندنا منه كتير .. امال لو فارق معاكوا كنتوا هتعملوا ايه
استعمل دوريميسين هتبقى كويس بعد يومين بس انت عرضها للشمس كل يوم ساعتين .. بشرتك يعني

Browse more videos

Browse more videos